Els nostres espais...

A la nostra escola bressol donem molta importància als espais , i considerem que aquests, son una font interminable d'experiències i aprenentatges,  on els infants poden experimentar, manipular, moure's amb llibertat, i gaudir d'un entorn ric en diferents propostes..

Creiem en espais pensats que satisfacin les necessitats dels nens i les nenes, i vetllem per aconseguir que aquests siguin uns espais rics, cuidats i que cobreixin diferents aspectes, que esdevinguin canviants segons les necessitats que vagin sorgint.

Un espais on predominen els elements naturals i els materials poc estructurats.

L'espai interior...

L'escola Bressol Municipal El Tinet, té una superfície útil de 811,54 m2 dividida en diferents parts.

L'interior de l'escola està organitzat en diferents espais:

 

Entrada: és l'espai destinat a les entrades i sortides a l'escola, un lloc de trobada i relació, on les famílies tenen a la seva disposició diversos articles educatius, la bibliofamília...

 

Sala polivalent: és un espai amb múltiples usos, es realitza l’acollida dels infants del servei acollida, es fan propostes de psicomotricitat, llum, activitats plàstiques, en grup reduït o combinació de grups, i també tallers i  xerrades organitzades per l’AMPA.

 

Aules: l’escola disposa de 7 aules, segons les necessitats de matrícula els espais es converteixen en aules de I0, I1 o I2.

. I0 Petits ( 4 mesos- 1 any)

. I1 Mitjans ( 1- 2 anys)

. I2 Grans ( 2 a 3 anys)

Aquestes aules,  son espais vius i canviants  potenciadors d'aprenentatges i adequats a les necessitats dels infants.

 

Menjador: espai destinat a realitzar l'àpat del migdia.

 

Cuina: espai on es prepara el menjar del càtering que es serveix a l’hora del dinar.

 

Direcció: espai d'organització i gestió de l'escola i d'atenció a les famílies.

 

Sala de mestres: espai on es reuneix l'equip educatiu de l'escola, on es documenta, crea, dialoga.

L'espai exterior

L' espai exterior de l'Escola Bressol Municipal El Tinet, té una superfície de jardí de 1300 m2, dividida en quatre grans espais on hi podem trobar diferents propostes de joc, de descans, de moviment o de relació i un petit hort.

Creiem que l'espai exterior ha de ser un espai educatiu més, un espai on es faciliti  l'aprenentatge, ple d'oportunitats on infants i adults entrin en contacte amb la natura, amb la vegetació, on es potenciï  el joc, les relacions socials, els descobriments...

Un espai viu, que cal cuidar i aprofitar. 

" Es tracta de crear espais exteriors acollidors i bells, espais que afavoreixin no tan sols els moviments plens de vitalitat i de risc, sinó també la intimitat i la tranquil·litat. Es tracta doncs, de mantenir els espais exteriors amb la mateixa cura que es dedica als espais interiors". Penny Ritcher